Leveranser / leveranstid
Vi skickar normalt beställda varor inom 1-3 dagar efter beställning. (Transportbolagens leveranstid kan vi tyvärr inte påverka, ca 1-5 dagar, och ibland längre) Vid ej mottagna leveranser, eller ej uthämtade varor kommer fraktkostnaden för tur och retur att debiteras.
Transportrisk
Vi står för transportrisken dvs. risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du står för risken vid eventuell retur till oss.
Adress
Vid fel angiven eller felstavad adress som påverkar transport och leverans till dig som kund, står kunden för eventuella extra kostnader.
Lagerhyra DHL
Lagerhyra (hos DHL, enligt deras taxa) kommer, om sådan uppstår, att faktureras i efterhand. Detta sker om leveransen inte kan tas emot inom 4 dagar efter leveransavisering.
Ångerrätt och öppet köp
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Detta förutsatt att produkten är i oförändrat skick, dvs. oanvänd och ej förstörd eller skadad. Du får inte använda varan och den skall återsändas i originalförpackning. Deckams AB måste alltid meddelas innan en vara returneras. När du utnyttjar din ångerrätt ska du sända eller lämna tillbaka den till Deckams AB. Du står då själv för alla eventuella fraktkostnader, tur och retur.
Ångerrätt – Företag
Om du handlar till ditt företag gäller köplagen. Ångerrätt gäller inte för våra företagskunder.
Skada vid leverans/saknat kolli
Deckams AB besiktigar varje försändelse innan den skickas. Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan om något saknas eller är skadat: Synliga fel och saknade kollin, anmäls direkt till chauffören vid mottagandet av varan och till Deckams AB snarast därefter. För få kunna reklamera din vara måste du spara emballaget pga. detta eventuellt skall inspekteras av transportföretaget!
Garanti / reklamation
Alla våra produkter levereras med reklamationsrätt. Som konsument har du alltid ett visst grundskydd via produktgarantin och reklamationsrätten. 10 års garanti på eventuella fabrikations och konstruktionsfel på ram och benstativ gäller. 1 års garanti på motorer och elektronik. Om du anser att din produkt har ett fel, ska du omgående kontakta Deckams AB. Du skall vara uppmärksam på, att reklamationsrätt och garanti inte alltid gäller om det är fel som beror på till exempel slitage eller felaktigt användande, sprickbildning så som t.ex. kraftig punktbelastning på liggdynan. Vid det tillfället får du själv stå för omkostnaden och för en eventuell reparation. Varan eller produkterna tillhör Deckams AB, tills dess att full betalning har erlagts. Vi har således rätt att hämta/kräva tillbaka en vara som inte är betald.
Samtycke för registrering av personlig data
När du lägger en beställning hos Deckams AB, behöver du ange personuppgifter såsom: person- eller organisationsnummer, namn, adress, e-postadress och telefonnummer. I samband med genomförandet av köpet godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter för att kunna fullfölja vårt avtal med dig.
Kommer uppgifter att delas med tredje part?
Dina uppgifter kommer att delas med Visma Spcs enligt vårt leverantörsavtal. Vi har tecknat biträdesavtal med dem. Dina personuppgifter kommer bara att lämnas ut till tredjepart när valt betalsätt kräver att vi ska skicka dessa uppgifter vidare. Inga personuppgifter säljs vidare till tredjepart.
Vilka uppgifter sparas och hur länge sparas de?
Vi kommer att spara nödvändig data så länge som vi är skyldiga att spara informationen enligt bokföringslagen. För att skydda dig mot bedrägerier kommer även IP-adressen att sparas.
Rätten att få tillgång till mina uppgifter
Du har enligt GDPR rätten att få ta del av den information som vi har registrerat. Du har också rätten att begära att informationen ska korrigeras. Kontakta oss via info@deckams.se eller 070-9708107, så hjälper vi dig.
Hantering av personuppgifter
Om du anser att vi på något sätt inte uppfyller kraven på hur personuppgifter hanteras, kan du kontakta Datainspektionen.